torstai 1. tammikuuta 2015

Uusi vuosi ja uudet neuleet

Viime vuosi päättyi osaltani hämmentävään tilanteeseen: Tajusin, että neulekorini on tyhjä. Siis ei ainuttakaan keskeneräistä työtä koko korissa. Olen kyllä aiemminkin yrittänyt pitää tiukkaa kuria itselleni uusien töiden aloittamisessa, mutta nyt vihdoin pääsin tavoitteeseeni.


Sain joulun välipäivinä valmiiksi erään n. vuoden keskeneräisenä korin pohjalla maanneen projektin, minkä jälkeen korin pohja alkoi loistaa tyhjyyttään. Siitä riemastuneena päätin ottaa puikoille ihanaa (ja ah niin ihanan kallista) japanilaista Noroa, jota ostin Tallinnan reissulta syksyllä. Lanka löytyi eräästä kauppakeskuksessa sijaitsevasta käsityöpuodista (kauppakeskuksen tai liikkeen nimeä en kuolemaksenikaan muista), ostin sieltä muutaman kerän Noro Silk Garden ja Kureyon -lankoja, jotka sattuivat vieläpä olemaan alennuksessa.



Samalla reissulla kävimme myös Karnaluksissa, jonne jokaisen koruaskartelijan ja ompelijan kannattaa käydä tutustumassa ainakin kerran (tuskin jää yhteen kertaan...) Sieltä löytyi mm. huivineuloiksi sopivia isoja hakaneuloja, joita en ole löytänyt kotimaasta millään. Kaupan kassasysteemi on muuten suorastaan hilpeä, enkä ymmärrä, miten kassaneidit voivat muistaa kaikkien tuotteiden hinnat/koodit ulkoa ja olla niin hiivatin nopeita. Itse olen surutta ulkoistanut kaiken muistamisen kalenterille, läppärille, tabletille, kännykälle ja siipalle. Muistipelissäkin häviän kaikille yli viisivuotiaille. Ja hetkinen, mitä mä olinkaan kirjoittamassa...? :D

Uusia lankoja olen taas ostanut jonkin verran, mutta olen kyllä pitänyt huolen, että vienti on ollut suurempaa kuin tuonti (näin kansantaloudellisesti ilmaistuna...) Tänä syksynä olen hankkinut Noron lisäksi vain Novitan Joki-lankaa, viimeksi sain kuusi kerää kympillä lähikaupasta. Vaarallisia nuo lähikaupat, kun maidonhakureissullakin voi langeta lankoihin. Ei ole helppoa tämä lanka-addiktin elämä.

Jännittävää uutta vuotta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti